6 C
Budapest
Friday, March 29, 2024

Mi az élő közvetítés?

Az élő internetes közvetítés, azaz az interaktív webes felületen keresztül nézhető élő adás akár a FotoKlikk Live, akár a megrendelő honlapjába beágyazva korszerű megoldást ad arra, hogy korlátlan számú néző valós időben követhesse a legkülönfélébb eseményeket.

A közvetített esemény bármely internet eléréssel rendelkező eszközön és minden ismertebb böngészővel elérhető és követhető.

Az adás közvetítés közben rögzítésre kerül és a korszerű technológiának köszönhetően akár adás közben, akár az esemény befejezése után is bármikor újranézhető, megállítható, visszatekerhető.

A rögzítés során nyert kiváló (hd) minőségű videó- és hangfelvételek, a hagyományos videofelvételekhez hasonlóan, archiválhatóak, illetve felhasználhatóak reklám, marketing, ismeretterjesztő, oktató, stb. anyagok készítésére.

Igény esetén az élő adás kiegészülhet fotódokumentáció készítésével, illetve annak a közvetítéssel azonos felületen való megjelenítésével.

A megrendelő igényeinek és céljainak megfelelően a közvetítéshez alkalmazott megoldások széles skálán, a nagyon egyszerűtől a nagyon összetett rendszerekig változhatnak az élő adást megtekinthetők köre, illetve a közvetítés technikai színvonalának függvényében.

Az internetes élő adás potenciális felhasználási területei az internet rohamos terjedésével, az internetképes eszközök és az azokon futó applikációk robbanásszerű fejlődésével, valamint a fogyasztói/felhasználói szokások ebből következő gyökeres változásával összhangban napról-napra bővülnek, ezért az egyes események interneten, élőben való elérése várhatóan rövid időn belül szinte minden területen elengedhetetlen alapszolgáltatássá válik.

A felhasználási területek közül kiemelkedően fontos a digitális marketing területe:
a digitális marketing kampány során az élő közvetítés nem pusztán egy olyan marketing eszköz, amely idő és földrajzi korlátok nélkül tesz elérhetővé egy eseményt korlátlan számú ember számára – elősegítve ezzel, a hagyományos marketing eszközökhöz hasonlóan, magának az eseménynek, illetve az esemény által propagálni kívánt személynek, terméknek vagy bármely témának a népszerűsítését -, de ezen felül arra is kiváló eszköz, hogy újabb bevételi forrást biztosítson a megrendelőnek, hiszen igény esetén belépődíjhoz köthető az esemény megtekintése, illetve úgy az interaktív webes felületen, mint (stúdiós megoldás esetén) adás közben is lehetőség van reklámok elhelyezésére.

MI JELENT AZ ÉLŐ INTERNETES KÖZVETÍTÉS?

Ahogy a nevéből is kiderül, ez valamely eseménynek az interneten keresztül történő, valós idejű sugárzását jelenti. Ez az esemény lehet bármi, kezdve egy konferencián elhangzó előadástól vagy termékbemutatótól egészen a sajtókonferenciáig, a valóság show-ig, vagy nyilvános politikai vitáig. Még sportolók és zenészek is kihasználják az élő közvetítés adta lehetőséget arra, hogy növeljék a rajongói táborukat. A néző nem pusztán az élő közvetítés miatt válik az esemény részévé, hanem azért is, mert közvetítés közben az esemény rögzítésre kerül, azaz újra meg újra visszanézhető, megállítható, előre vagy hátratekerhető akár még a közvetítés közben, de akár az esemény befejezte után is bármikor.

Ezenfelül a rögzített anyag, különösen a több kamerával készített kiváló (hd) minőségű videó- és hangfelvételekek, a hagyományos videofelvételekkel megegyező széles körű felhasználást tesznek lehetővé az esemény befejezte után is.

Az élő közvetítésnek nincsenek térbeli, azaz földrajzi korlátai, az elérhető nézők számának mindössze az internet elérés hiánya szabhat határt.

Meglévő internet kapcsolat esetén az élő adás követhető:

  • a legismertebb böngészőkkel, a felvétel minősége a készülék és az internet képességeihez automatikusan alkalmazkodik
  • bármely internetképes eszközzel: számítógép, iOS (iPhone, iPad) és Android alapú tabletek, okostelefonok

Ha valaki meg akarja ragadni, illetve fent szeretné tartani az emberek figyelmét, akkor az élő közvetítés erre a legalkalmasabb eszköz, hiszen nemcsak azt teszi lehetővé, hogy a nézők megnézzenek egy eseményt, hanem az élő közvetítéshez tartozó interaktív webes felület is számos, marketing szempontból is igen hatékony eszközt kínál a megrendelőnek.

INTERAKTÍV WEBES FELÜLET

A megrendelő igényeinek megfelelően egyedi internetes felületet alakítunk ki a FotoKlikk Live vagy a megrendelő honlapjába beágyazva, amelyen elhelyezhető eseménylogó és nagyképernyőkön látható egyedi háttérkép, különböző fotók, videók és szöveges háttér információk.

Közvetítés közben a nézők beszélgethetnek egymással (chat), illetve moderált közvetítés esetén kérdéseket tehetnek fel az eseményen résztvevőknek.
A kellemetlen hozzászólások eltávolíthatók.

A közvetítést reklámozó oldalakra, facebookra, emailbe, visszaszámlálóval ellátott keret (vagy egy egyedi internetes cím, link) helyezhető el, az érdeklődők a naptárukba is bemásolhatják az esemény időpontját. A naptár figyelembe veszi az időzóna eltéréseket is.

KÖZVETÍTÉSHEZ ALKALMAZOTT MEGOLDÁSOK

A közvetítéshez használt technikai megoldások szerint:

  • egy kamerás: kis helyigényű kamerával is, szinte észrevétlenül (részletesebben: a világ legkisebb közvetítőkocsija)
  • több nézetből, több kamerával
  • több nézetből, több kamerával, stúdióval: adás közben, élőben vágva, látványos grafikai megoldásokkal (mintaként a világ első élőben közvetített Standup Reality Showja a Duma Párbaj)

A közvetítési oldal elérése szerint:

  • nyilvánosak (mindenki által láthatók)
  • zárt (csak belépő kóddal megtekinthetők)
  • regisztrációhoz kötött
  • belépődíjas

 

PÉLDÁK LEHETSÉGES FELHASZNÁLÁSI TERÜLETEKRE

  • magán, kulturális, üzleti vagy művészeti élet bármely eseményének, rendezvényének megosztása olyanokkal, akik nem tudnak jelen lenni az eseményen, például:
    • esküvők
    • keresztelők
    • ballagások, szalagavatók
    • temetések
    • sajtótájékoztatók
  • adássorozat bármely témakörben: pl. állatmentők munkában, kiállítás megnyitók
  • konferenciák, előadások:
    • előkészítő fázisban: az esemény előadóinak kiválasztásához szükségek absztraktok (nyomtatott prezentáció) elbírálásának közvetítése, az elbíráláshoz igény esetén biztosítjuk a pályázati rendszert is
    • konferencia, előadások élő közvetítése
  • tudástár, információs archívum létrehozása

Darányi Zsolt
Darányi Zsolt
A szerző 2003, a FotoKlikk.hu megalakítása óta ötletgazdája, megvalósítója és főszerkesztője e portálnak. A 2006-ban alapított FotoKlikk a Fotográfiáért Alapítvány kuratóriumi elnöke. Építészmérnök, grafikus, typográfus, 3 évtizede az IT szektorban keres és fejleszt különleges technikai megoldásokat, most épp az élő közvetítés területén. Bővebben>>

Related Articles

Egy Klikkhez tartozunk!

5,487RajongókTetszik
197KövetőKövetés
678FeliratkozóFeliratkozás

Latest Articles